226.Wrota

 grafika Wrota do Coneq uważam za w pełni otwarte, długo zwlekałam z pełnym powrotem, ale zawsze mi coś po drodze wypadło, a to sesja na uczelni, a to brak chęci  i tak bym mogła wymieniać bez końca, jednak w końcu zebrałam się z tego popiołu i postanowiłam w pełni wrócić do blogowania, nigdy nie robię coś na pół gwizdka. Chcę na tym nowym blogu wyrażać jeszcze więcej samej siebie, w przemyśleniach jak i w grafice, tak więc szukajcie głębi to czego na pierwszy rzut oka nie widać, analizujcie i odczytujcie to co tworzę, jeżeli szukacie doskonałej, przepięknej i pustej grafiki to źle trafiliście, moje blogowe dzieła nigdy nie będę doskonałe w kategorii wyglądu, estetyki , moje dzieła są czymś więcej niż tylko grafiką, są taflą lodu w której odbijam siebie, moje życie i moje emocje, tylko wyobraźnia i w pełni otwarte oczy dostrzegą głęboko ukrytą wartość.

Długo pracowałam nad szablonem, ale jestem zadowolona, choć jest kilka elementów które chce jeszcze zmienić. Wyraziłam w nim moje zimowe wspomnienia dzieciństwa, emocje dziecka, oczami romantyka, zupełnie jak dziecko w balladzie 'król elfów' Goethe'go.

i k o n y
p o r a d n i k   css   n o w i c j u s z a
Jest mnóstwo dobrych blogów z komendami css, ale nie ma żadnego który by nauczył podstaw i byłby pomocny dla osób które dopiero co założyły bloga na platformie blogspot.com, dlatego postanowiłam na waszą prośbę stworzyć taki poradnik.

 1. Gdy założycie blog, w pierwszej kolejności należy, po zalogowaniu do systemu zmienić USTAWIENIA fabryczne na takie jakie odpowiadają waszym potrzebom, np: ustawić tytuł bloga, sposób komentowania itp, ustawienia fabryczne często utrudniają blogowanie dlatego w pierwszej kolejności należy je zmienić.
blogger.com/home  > wybrany blog > ustawienia

2. Gdy już ustawiliśmy ustawienia, zabieramy się do zmiany w wyglądzie bloga, w pierwszej kolejności wybieramy domyślny szablon, ja mam ustawiony szablon o nazwie 'Prosty'.
blogger.com/home  > wybrany blog > szablon

3. Kolejnym krokiem jest dostosowanie szablonu do naszych potrzeb, czyli zmiana podstawowych elementów na takie jakich oczekujemy, wykonuje się je w tak zwanym 'Projektant szablonów Bloggera' , można w nim zmienić, tło, szerokość bloga, układ, wielkość i kolor czcionek itp.
 blogger.com/home  > wybrany blog > szablon > dostosuj

4. Teraz pora na dobór gadżetów 'ramek uniwersalnych' takich jak statystyka, linki, archiwum itp, również wedle własnych potrzeb.
  blogger.com/home  > wybrany blog > układ > dodaj gadżet

5. Do tej pory znajomość języka css nie była nam potrzebna, problem pojawia się jeżeli chcecie w wyglądzie waszego szablony zmienić więcej elementów, których nie da się zmienić za pomoc edytora w prosty sposób, wtedy potrzebna wam będzie znajomość podstaw css.

Czym jestet css ?
Arkusz stylów CSS to lista dyrektyw (tzw. reguł) ustalających w jaki sposób ma zostać wyświetlana przez przeglądarkę internetową zawartość wybranego elementu (lub elementów). Można w ten sposób opisać wszystkie pojęcia odpowiedzialne za prezentację elementów dokumentów internetowych, takie jak rodzina czcionek, kolor tekstu, marginesy, odstęp międzywierszowy lub nawet pozycja danego elementu względem innych elementów bądź okna przeglądarki.

Osoby które miały już styczność na informatyce z innymi językami takimi jak : java, pascal, czy popularny html wiedzą, że każdy język komputerowy posiada swoją specyficzną strukturę i znaki, w przypadku css podstawowa struktura wygląda tak: 

selektor { właściwość: wartość }

UWAGA ! Przed większymi zmianami zalecam zapisania swojego szkicu css, na wypadek jakiegoś błędy czy złej nieodwracalnej zmiany! Wtedy w łatwy sposób przywrócimy dawne ustawienia.
 blogger.com/home  > wybrany blog > szablon >  Utwórz/przywróć kopię zapasową > Pobierz pełny szablon

Najprostszym sposobem dodawania prostych arkuszy jest niestandardowy arkusz CSS, dzięki niemu można  przed zapisaniem zobaczyć efekty naszej komendy.
blogger.com/home  > wybrany blog > szablon > dostosuj > zaawansowane > niestandardowy arkusz CSS

Gdy już jesteśmy w naszym  niestandardowy arkuszu CSS musimy wpisać tzw komendę, fragment arkusza css, który zmieni nam interesujący element na taki jaki chcemy, podstawowa struktura wygląda tak:

selektor { właściwość: wartość }

pamiętajcie że każdy nawet  pojedynczy znak ma istotną rolę i bez niego komenda nie zadziała, na podstawie prostej komendy wyjaśnię jak ona działa. Proste komendy można spotkać na wielu blogach, ale nie wszystkie, dlatego ja jestem zwolenniczko tworzenia ich samodzielnie na własne potrzeby ;) 

#Header1{
margin: 10px
}
selektor -  #Header1 - Pole Nagłówka
właściwość - margin - margines
wartość - 10px - 10 pixeli, taki będzie nasz margines na nagłówku

6. Gdy już wiecie z czego się składa arkusz css, możecie sami tworzyć komendy bądź używać już stworzonych przez innych, w przyszłym poście podam nazwy podstawowych selektorów, wartości i właściwości abyście mogli sami tworzyć owe komendy, dziś na dobry koniec dnia 3 komendy, które wystarczy skopiować do własnych niestandardowych arkuszy CSS i podziwiać efekty ;) Więcej gotowych komend możecie znaleźć na innych blogach.

Wyśrodkowanie tytuły postu 
h3.post-title, .comments h4 {text-align: center;}
                              +
Wyśrodkowanie gadżetów w prawej kolumnie
 .column-right-inner {text-align: center; }
                              +
Obrazek  tłem całego bloga
body {background-image: url('adres obrazka'); }
 

75 komentarzy:

  1. Hmmm, na blogspocie jestem prawie rok i nie miałam z nim jeszcze problemów, ale zastanawiałam się ostatnio nad pewnymi sprawami i Twoja wiedza rozwiała trochę wątpliwości, nigdy nie lubiłam CSS ale czasami warto uczyć się nowych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uznaje zasadę, że warto się wszystkiego uczyć bo nigdy nie wiadomo co nam się może w życiu przydać.

      Usuń
  2. Wow jakie zmiany, zawsze wierzyłem że twoja grafika nie jest zwyczajna, jest istnym dziełem sztuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, nie mnie oceniać czy jest czy nie jest sztuką, jest po prostu cząstko mnie samej, mojego życia, i to czyni ją wyjątkowo dla mnie.

      Usuń
  3. p o r a d n i k css n o w i c j u s z a
    równie genialny co i szablon, szacun.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, jaki klimacik! Post świetny, blog również. Ale i tak tęsknię za jet.blog.onet.pl ;) Mam nadzieję, że o nas nie zapomnisz i odwiedzisz 'starych' blogowych przyjaciół. ;)
    Glatt.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham ten klimat, taki niefatyczny, kocham go bo przypomina mi moje dzieciństwo, wyjątkowe zimowe wspomnienia, tego nie da się opisać, wiec że nigdy nie opuszczę moich czytelników i tych nowych i tych starych oddanych, zawszę będę WAS kochać i o WAS pamiętać.

      Usuń
  5. Rozumiem, czasami przedmiot, który nas w ogóle nie interesuje, zaczyna pochłaniać nas całym sobą za sprawą innych ludzi, i jakże by było cudownie w szkole, gdyby każdy nauczyciel miał taki dar przekonywania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, nauczyciel powinien być z powołania i zarażać miłością do przedmiotu, a nie wręcz odwrotnie.

      Usuń
  6. czemu nie odpowie na moje komentarze? kocham CIĘ JET! <3 ****- Fanka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Też Cię kocham, chociaż nie zrozumiałam pierwszego członu zdania?

      Usuń
  7. Zapraszam do mnie na nowy post, opowiadający o mojej pasji, dosyć nietypowej jak na kobietę;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z nauczycielami jest faktycznie bardzo różnie. Wkurza mnie czasami ich ignorancja czasami wobec własnego przedmiotu, prowadzą lekcje tak bez życia. Mają za sobą 40 lat wykładania w kółko tego samego, przychodzą na lekcje, tak jak uczniowie - po to żeby odbębnić i dostać wypłatę. To chore, nauczyciel musi mieć powołanie i kochać to robić całe życie, w końcu jest od nauczania - musi być dobry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym, idealna szkoła powinna być z nauczycielami z powołania, nauczyciele czasem nawet wyżywają się na uczniach i są nie obiektywni, na szczęście ja już mam te lata za sobą, teraz mam wykładowców z powołania, bo w końcu nie łatwo skończyć studia doktorskie czy otrzymać tytuł profesora bez prawdziwego wkłady i rozwoju oraz zamiłowania.

      Usuń
  9. Świetnie napisałaś ten wstęp, tylko mnie tym zachęciłaś, do poznania i analizowania Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tez jestem ciekawa nowej płyty GaGi. Poza tym czekam na jej muzyczną kolaborację z Tonym Bennettem. No i na płyty Katy Perry, Paramore (podoba mi się ich nowy singiel) oraz Azeali Banks. I M.I.I. na dokładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo czekam na to co pokaże Gaga ale nową płytą Katy Perry też nie pogardzę ;)

      Usuń
  11. W takim bądź razie, do tworzenia kodu css potrzeba znajomości angielskiego, tak?

    Dziękuję, lubię jasne kolory, lubię przejrzystość, skromność, dlatego też szablon mój ów taki jest. ;)
    -effekta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, niektóre nazwy pochodzą od tego języka, wystarczy się jednak nauczyć tylko nazw selektorów, oraz właściwości, a one pojawią się już wkrótce u mnie ;))

      Usuń
    2. To w takim razie powiadamiaj mnie o nowościach. :P

      Usuń
    3. WSZYSTKIE nazwy w css są po angielsku, więc jego znajomość się przydaje.

      Usuń
    4. Po części masz rację, ale to jest język programowy nie czysty angielski, zwykły anglik nie wie co oznaczają niektóre z selektorów, ucząc się języka angielskiego nie poznamy nigdy znaczenia wszystkich nazw z css ;)

      PS: Jestem zaskoczona że odwiedziłaś mój blog ;)

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, cieszy mnie to że dobrze go przyjęliście, mam nadzieje że będę tworzyć jeszcze lepsze od tych które już stworzyłam.

      Usuń
  13. Jet jak zwykle pokazałaś klasę z nagłówkiem <3 Ale pomyśl, kiedy ludzie teraz w internecie mają pootwierane kilka(dziesiąt) zakładek w tym pewnie muzykę, to czy dodawanie jej na bloga nie jest już lekką przesadą? Nie wiem... Tymczasem zapraszam na swojego bloga, kontrastującego do Twojego, mocno, ale co mi tam: http://marciarzyna.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Dziękuje za komplement, z muzyka masz całkowitą rację, też trochę mnie już denerwuje, postanowiłam że dam ją na bloga tylko na czas otwarcie aby spotęgować emocje wyrażone na szablonie, za kilka dni zniknie ;)

      Usuń
    2. Teraz wydaje mi się to zrozumiałe :) Ale muszę przyznać, potęguje to przekaz szablonu <3

      Usuń
    3. i arigato za dodanie, odwdzięczę się z przyjemnością <3

      Usuń
  14. Dziękuje za polecenie z tym blogiem. Dopiero zaczynam, ale jak na razie chodzi mi b, dobrze. Pozdrawiam :* i z tych instrukcji Twoich chyba jednak będę musiała skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służę pomocą, wkrótce kolejna część porad ;))) i życzę powodzenia na nowej drodze.

      Usuń
  15. Wiesz, zastanawiam się czasem, dlaczego informacje o tobie, o twoich powrotach odbijają się aż takim echem w całej blogosferze. Jak ty to robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie to zastanawiam, jak już kiedyś powiedziałam mam wyłączny wpływ tylko na swoją twórczość i na to co publikuje na blogu, na wszytko inne niestety nie mam wpływy.
      Mnie również dziwi fakt, że jeżeli coś jest białe i czarne i komuś wmówi się że je to podobne to ten ktoś w to uwierzy, choć jeżeliby otworzył oczy szeroko zobaczyłby różnice. Ja zawsze wierzę że ludzie mają rozum i go wykorzystują, i niech tak pozostanie...

      Usuń
  16. Zapraszam na nową recenzję na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (Nightwish "Imaginaerum")

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak, tak, jestem już w trakcie prawka i czekam na egzamin, ale przede mną jeszcze kilka godzin jazd. Nie przeraża mnie nowy egzamin, bo uważam, że jeżeli dobrze ma się opanowane przepisy ruchu drogowego to idzie to zdać, jak nie za pierwszym razem to za czwartym, choć teraz są takie koszta tego egzaminu, że najlepiej za pierwszym;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, jeżeli ktoś nauczy się nie będzie miał problemu, ja pochwalę się zdałam za pierwszy razem część teoretyczną i praktyczną, choć początki były naprawdę trudne, nikt nie wierzył że zdam za pierwszym razem, ja w siebie uwierzyłam i udało mi się pokonać stres i wszystkie przeciwności, wiara jest WIELKA.

      Usuń
  18. No dokładnie, po prostu rozbraja mnie ten tryb nauczycieli, którzy oceniają po nazwisku, albo po zachowaniu na przerwie! a o dziwo tak się dzieje. Mam jedną nauczycielkę w szkole, która na lekcjach wyżywa się na tych uczniach, którzy są sparowani i np: przytulą się do siebie na przerwie.
    Co do tego to ja powiem, że faktycznie mogliby sobie te okazywanie uczuć zostawić na "po szkole", ale mimo wszystko to chyba nie powód, żeby na lekcjach ich często odpytywać czy zadawać dodatkowe prace.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze że przynajmniej nauczyciele nie biją uczniów jak dawniej, jestem takiej zasady że jeżeli nauczyciel przekracza swoje kompetencje trzeba reagować, rodzice powinni powiadomić dyrekcję a jeżeli ta nic nie zrobi kuratorium oświaty. Miałam i takie przypadki.

      Usuń
  19. Mnóstwo jest takich sytuacji, gdzie "zawodowcy" zdają dopiero za którymś tam razem, a "amatorzy" od razu;D
    Ja robię prawko u takiej znajomej rodziny, która ma właśnie szkółkę nauki jazdy, więc ja "wyjeżdżonymi godzinami" się nie przejmuję;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się często że amatorzy lepiej sobie radzą niż pewni siebie zawodowcy, bo amatorzy zwracają chyba uwagę na więcej szczegółów ;)

      Usuń
  20. Tak, to jest dobra metoda no i po to to kuratorium oświaty istnieje, niestety często uczniowie się boją zgłaszać takie rzeczy, bo ja tam jestem taką osobą, co od razu wali prosto w dym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam lubię korzystać z pełni prawa i obowiązków ;)) Teraz na studiach nawet uczę się jakie to ja mam uprawnienia ;) i chętnie z nich korzystam, wybory są dla mnie obligatoryjne - obowiązkowe ;)

      Usuń
  21. zaskoczona? nie widzę potrzeby. do oczu z każdej strony skacze informacja, że Jet otwiera swojego bloga na blogspocie (swoją drogą, nie rozumiem - skoro tak dobrze ci było na onecie i przy każdej okazji to podkreślasz...), więc przyszłam - to raczej normalne.
    I się z tobą nie zgodzę. jeśli ktoś zaczyna grzebać w html-u albo css, a zna dobrze angielski, to dla niego to nic. że tak powiem, wiem z autopsji. wystarczy poznać nazwy selektorów.
    i skoro WSZYSTKIE nazwy są po angielsku, to jeśli tego języka się nauczymy, to WSZYSTKIE jesteśmy w stanie zrozumieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiesz, nigdy za mną nie przepadałaś dlatego się dziwię że mnie odwiedziłaś i jeszcze skomentowałaś ;))

      Co do tych nazw będę dalej polemizować nie wszystkie można poznać ucząc się angielskiego, np selektor o nazwie h2 czy h3, w żadnym słowniku nie znajdziemy tłumaczenia!

      Usuń
    2. Nie znajdziesz tłumaczenia w słowniku.. Wystarczy zajrzeć do kodu HTML byle jakiego szablonu podstawowego. Tam masz podane wszystkie selektory. h2 to tytuły gadżetów, a h3 zazwyczaj jest łączone z selektorem tytułów postów.

      Usuń
  22. co jak co, ale teraz wchodzę na coneq żeby... posłuchać muzyki XDDD ~hipokryzja time~ XD dziękuję za miłe słowo o ikonkach, cenię sobie Twoje zdanie <33

    OdpowiedzUsuń
  23. Bo z amatorami to tak jest, że mają większego stracha bo zwiększoną uwagę, dlatego dochodzi do nich więcej szczegółów;D

    OdpowiedzUsuń
  24. Po to te prawa są żeby w razie zagrożenia i złamania obowiązków drugiej strony z nich skorzystać;)

    OdpowiedzUsuń
  25. No ja to już chyba do konca życia będę miała do nich ten pewien uraz. W sumie niestety, bo chcą dobra innych, ale Ci akurat to frajerzy. Wybacz, za określenie...
    Gdybym miała z nimi styczność na codzień, to myślę, że też na ich widok włosy nie stawały mi dęba, a głos się nie łamał. Tak już chyba jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej grupie zawodowej trafiają się czarne owce, czasem tak bywa.

      Usuń
  26. Fantastyczny szablon, po prostu cudowny! Zaskakujesz! I dałaś radę mimo sesji!:) na Twojej uczelni już się sesja skończyła? Przede mną dopiero matura, więc dlatego pytam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ciesze się że przypadł do gustu tak szerokiej publiczności ;) Sesja jest już na finiszu, najgorsze za mną dlatego wróciłam, pozostały mi już tylko 2 egzaminy, jeden w tym tygodniu i jeden w przyszłym i przerwa, a potem semestr letni ;)

      Usuń
  27. ja nie tyle co czekam na jej nową płytę co po prostu chce zobaczyc jakis nowy teledysk, pomysł i wgl @u@ Gaga ucichła, ciekawe na jak długo..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie podobnie, jestem ciekawa jej nowego stylu, i teledysków, olbrzymia presja przed nią teraz, wkrótce się zacznie cała ta machina promocyjna, teledyski itp ;)) nie mogę się doczekać z ciekawości.

      Usuń
    2. Ciekawa jestem czy jest w stanie mnie jeszcze czymś zaskoczyć ;u;

      Usuń
  28. Czy jesteś świadoma jak wielką sensacje wzbudziły twoje 'wrota'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, gdyż nie czytam wszystkiego co o mnie piszą, ogólnie nie lubię czytać tabloidówi, plotek, są również blogi które ze zwyczaju nie odwiedzam ;))

      Usuń
  29. Zapraszam na nową recenzję na http://The-Rockferry.blog.onet.pl – „Sigh No More” Mumford & Sons.

    OdpowiedzUsuń
  30. Już 4 lutego po 18 zaczyna się impreza u Rockmenowa o tematyce Azjatyckiej
    Liczę na twoje przyjście
    ps: będę wdziećzna o wklejenie banneru imprezowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj nie mogłam być gdyż byłam na pogrzebie bardzo mi bliskiej osoby, wpadnę w wolnej chwili, choć nie będę nic świętować bo jestem w żałobie, chyba mnie zrozumiesz kochanie.

      Usuń
    2. Do Twego bloga http://rockmenowa.blogspot.com/, bo na nim niesyty nie da się komentować, bo nie wyświetla się obrazek reCaptach, dobrze by było jak być w ogóle usunęła tą ochronę spamowo, czyli komentowania bez żadnych kodów, było by szybciej i mobilnej komentować cię


      Wczoraj nie mogłam być gdyż byłam na pogrzebie bardzo mi bliskiej osoby ( Dziś u mnie post poświęcony w całości jej) wpadłam, choć nie będę nic świętować bo jestem w żałobie, chyba mnie zrozumiesz kochanie.

      Azja kojarzy mi się z wielką duchową siłą z Bliskością Boga z wielką wiarą oraz piękno kulturą, chciałabym kiedyś odwiedzić kraj kwitnącej wiśni oraz daleki wschód, bardzo tematyczna impreza gratuluję.

      Usuń
  31. Jezuuu! Zakochałam się w tym szablonie! Cudowny, mnie się bardziej kojarzy z letnią nocą, niż z zimą, ale to nie ma znaczenia. Jeden z najpiękniejszych, jakie widziałam. Nie dość, że zdjęcia, ale także kolorystyka są magiczne. Cieszę się, że znalazłam tego bloga, pamiętam cię, Jet, jeszcze z Onetu, nie wiedziałam, że przeniosłaś się z falą przeprowadzających. ;D Ale to bardzo dobrze. Blogspot ma więcej możliwości. Będziesz mogła się więcej popisać talentem. :)
    Z chęcią będę wpadać.
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Oja, no ładnie tu. :), dawno mnie nie było.. przepraszam, muszę trochę nadrobić. Podziwiam Cię za to, że chcesz pomóc bloggerom. CSS, to nie jest prosta sprawa. Może nie tyle jeśli chodzi o same blogi, ale ogóle, to naprawdę coś potężnego. Przekonałam się o tym w szkole. :DD Miło jest odwiedzić twój blog. Ja osobiście postanowiłam odejść. Kompletny brak czasu.., ale oczywiście odwiedzać Cię będę. Pozdrawiam! / Heyou.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że odchodzisz ale szanuje Twoją decyzje, z wielkim otwartym serce zapraszam zawsze do mnie Kochanie, co do css to sprawa wygląda na początku skomplikowanie, ale im więcej się przy tym siedzi tym szybciej i lepiej idzie tworzenie struktur css.

      Usuń
  33. wpadłam tu za jakimiś nowinkami, a tu nicz :c tymczasem zapraszam na odświeżony blog <3

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedy coś nowego? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam że się nie odzywam, ale mam teraz tyle spraw na głowie i egzaminy, coś nowego na pewno pojawi się po niedzieli, jak tylko dojdę do Siebie, Tęsknie i ściskam WAS KOCHANI.

      Usuń
  35. http://hguide69.blogspot.com/ śliczne ikonky

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję