230.Karma 業

  grafika Tak bardzo brak mi wiosny, że przywołałam ją w ikonie prosto z kraju kwitnącej wiśni, kolejny semestr rozpoczęty, przedmioty jeszcze ciekawsze, niż w poprzednim semestrze i mam wreszcie swoją wymarzoną filozofię ;) która dziś natchnęła mnie do kolejnej refleksji. Najbardziej cenię sobie prądy filozoficzne dalekiego wschodu, można rzecz, że jestem nawet małym mistykiem. Otóż jedna z doktryn zakłada, iż każdy człowiek odpowiedzialny jest za własne życie, cierpienie i szczęście jakie sprowadza na siebie i innych, w czym jest dużo prawdy, czasem ludzie sami się krzywdzą, krzywdząc innych tak naprawdę krzywdzimy siebie, bowiem to co dajemy  innym, dostajemy w zamian, dajemy miłość dostajemy miłość, dajemy nienawiść,  nienawiść do nas wraca, to co dajemy inny prędzej czy później wróci do nas. Wierząc w Boga można twierdzić, iż  Bóg jest bardzo sprawiedliwy i daje ci to, na co zasługujesz. Nasze życie zależne jest więc od naszej woli i zamiaru, od tego co od nas wypływa. Czasem warto więc się zastanowić nad sobą i spojrzeć na własne życie, czy aby nikogo nie krzywdzimy, czy aby jesteśmy sprawiedliwi i bezstronni. Wszyscy bowiem jesteśmy za zasłono niewiedzy. Mówiąc kolokwialnie nigdy nie wiadomo kiedy to znajdziemy się po drugiej stronie tej zasłony...

"Ab oriente lux"

b a z y
http://oi46.tinypic.com/2007gw6.jpg


112 komentarzy:

  1. Jak to się mawia, czyny zawsze wracają ;]
    To akurat nie była sekretarka ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kradnę bazy.

    Ja także tęsknię do wiosny, ale chyba powoli zima ustępuję. :)
    Ciekawe refleksje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) a proszę bardzo może pobierać do woli nie mogę się doczekać efektów pracy przy tych bazach ;)

      Usuń
  3. ja lubię sobie czasami pofilozofować, ale na dłuższą metę i tak niczego nie ogarniam, bo to wszystko jest zbyt skomplikowane:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie taka jest filozofia ;) taka jak nasze życie skomplikowana ale im więcej się czyta tym więcej się wie.

      Usuń
  4. moja mama powtarza, że wyrządzone zło zawsze wraca do człowieka. może i coś w tym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Filozofię to ja zamierzam studiować od przyszłego roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ciekawy kierunek, mam nadzieje że dzięki tobie poszerzę swoje horyzonty w tej dziedzinie ;))

      Usuń
  6. Fajnie tutaj u Ciebie. :)

    http://prism-of-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jesteś dobry, dostajesz dobro. jesteś wredny, ludzie są wredni wobec ciebie. Norma ;) dlatego ja się staram być dobra dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak też powinni i inni ludzie postępować aby na ziemi była harmonia, niestety tak nie jest.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za te przepiękne życzenia! ;) Również życzę wszystkiego dobrego, dużo zdrowia i radości, uśmiechu na każdy dzień i spełnienia najskrytszych marzeń! ;D

      Usuń
  8. To samo usłyszałam dzisiaj w Kościele, że krzywdząc innych najbardziej krzywdzimy samych siebie. I zdecydowanie zgadzam się z tym, że co co zrobimy prędzej czy później odbije się na naszym życiu. Właściwie cieszę się nawet, że tak jest, bo człowiek niczego by się nie nauczył cały czas popełniając te same błędy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż za zbieg okoliczności z kazaniem kościelnym jednak coś w tym jest.Całe życie to jedna wielka nauka ;)

      Usuń
  9. Wszystko zależy od nas, los jest w naszych rękach. To prawda że to co czynimy do nas wraca, może nie od razu, ale z czasem. Dlatego podoba mi się Imperatyw kategoryczny Kanta. Trzeba postępować tak z innymi jakbyś my chcieli żeby i nami postępowano :)
    Piękne bazy!
    Też miałam filozofię, a tak w ogóle jaki kierunek studiujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cenię Kanta ;) Ja studiuję prawo. A ty?

      Usuń
    2. Prawo? Naprawdę? Wow! To trudny kierunek, dlaczego akurat prawo? Pierwszy rok? Jak jest? Opowiadaj :)
      Ja studiuję psychologię.
      Dziękuję za życzenia! I wzajemnie : zdrowych, spokojnych, rodzinnych Świąt:) Pełnych ciepła, smakowitych potraw i rozmów w rodzinnym gronie.

      Usuń
    3. Tak, od Października jestem studentką prawa, dlaczego prawo, dlatego że ten kierunek jest mi najbliższy, od wielu lat interesuje się historią oraz polityką, które mają związek z prawem, po prostu kocham to co studiuje, jeżeli studiuje się coś co się kocham to jest to przejezdnością a nie trudnością. Generalnie nie jest to łatwy kierunek, ale dla tych, którzy się tym interesują nie jest trudny, owszem dużo trzeba się wykuć terminologi prawniczej, łacińskich paremi itp, ale prawo nie polega tylko na wykuciu przepisów, trzeba się orientować w całej sieci tych przepisów połączonych ze sobą. Z reszto w każdym kierunku przedmioty mają ze sobą wiele wspólnego. I aby znać dobrze jeden trzeba znać II i III z nim powiązany ;) Dala mnie osobiście uczenie się to odkrywanie kolejnych części ;)funkcjonowania naszego państwa ;) wiedza jak by nie było przyda się bo, ignorantia iuris nocet ;)

      Usuń
    4. Poznawanie wiedzy o rzeczach które nas interesują jest fascynujące, sama się na tym łapię na psychologi, że coś mnie po prostu porywa i zgłębiam z przyjemnością. Hah, jak dobrze że miałam łacinę w liceum i wiem co oznaczają ostatnie trzy słowa ;)

      Usuń
    5. ;) Zgadza się trzeba robić w życiu to co się kocha i to co nas interesuję ;)

      Usuń
  10. Jak najbardziej wierzę w to, że jeśli zrobimy coś dobrego, to dobro do nas wraca. Prędzej czy później :)
    Właśnie przejrzałam Twoją galerię ikon, są fantastyczne!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Nie mogę się doczekać aż ją ujrzę w poście u Ciebie ;))

      Usuń
    2. Już możesz ujrzeć, zapraszam :)) I przy okazji dziękuję :)

      Usuń
  11. Chciałabym odwiedzić Japonię, kojarzy mi się z piękną wiosną, piękniejszą od tej Polskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też i chyba najlepiej wiosną, dla mnie ten kraj to niekończąca się baśń, kocham architekturę i kulturę Japońską. Może wspólna podróż ;))

      Usuń
  12. Dziękuje za odwiedziny :) Niestety wiosny na razie nie widać ale nie długo będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nmzc, dla mnie to przyjemność. Miejmy nadziej że w kończ będzie ją widać, w końcu.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Ja też ;) może wspólna podróż? ;))

      Usuń
    2. haha spoko! jedziemy <33

      Usuń
    3. ;) ok ja już pakuję walizki, brak mi tylko kimona ;))

      Usuń
  14. Niesamowite są te bazy i ikonka też :) Bardzo mi się podobają, Japonia ma coś w sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. nie lubię filozofii! Bogu dziękuję, że już mam ten przedmiot za sobą:P

    OdpowiedzUsuń
  16. Zasłona niewiedzy. Zło wcielone. Gdyby jej nie było, nasze życie miałoby wiecej barw.
    Pobrałam bazy, są śliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem czy więcej barw, to właśnie takie filozoficzne, zależy z którego punktu widzenia ;)

      Usuń
  17. Wiem :) Także tego... nie bardzo jest co wybaczać. Każdy się może pomylić :)

    Szkoda, że nie ma takich współczesnych utworów. Wszystko takie jakieś nijakie jest...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie, dlatego ja częściej słucham starych hitów tych z przed 2, 3 dekad niż tych obecnych.

      Usuń
  18. Też jestem tego zdania, że każdy człowiek odpowiada za własne życie, jest Panem swojego losu ;-)

    Jeśli będziesz miała chwilkę zapraszam na prosty konkurs.
    Pomóż mi spełniać marzenia. Liczę na Ciebie ;-)
    http://kasiakoniakowska.blogspot.com/2013/03/prosty-konkurs-wystarczy-tylko-oddac-gos.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Chociaż czasem niektórzy ludzie zachowują się jak marionetki, robią co ktoś im karze ;) ale w końcu oni sami przecież decydują.

      Usuń
    2. To prawda, nie mają własnego rozumu, albo nie są zbyt silni aby podejmować sami decyzje.

      A co do głosowania to można zarejestrować się normalnie bez facebooka i wtedy również odda się głos.

      Usuń
    3. aha, to z pewnością oddam wkrótce głos na Ciebie ;)

      Usuń
  19. Lubię twoje refleksje. Zmuszają do myślenia. Pięknie jest wiosną w Japonii. U nas ta pora roku też ma swój urok, ale jednak chciałabym zwiedzić kiedyś kraj kwitnącej wiśni. *o*

    Kradnę bazy :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie jak ja, może razem się wybierzemy ;)) Ja z kolei lubię pisać refleksje które nie są jedno znaczne w odbiorze, lubię jak czytelnicy sami potrafią z nich coś wywnioskować ;)

      Usuń
  20. Ojeej to sto lat życzę <3 A widzę że nawet tu zawiało azjatycko ;) Filozofie wschodu mają jak dla mnie więcej harmonii niż nasze. Wierzę w takie coś jak karma, dajesz, dostajesz, nie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)) Zgadzam się na wschodzie w ogóle jest więcej harmonii nawet w religii niż u nas, chyba ty mnie zaraziłaś tą azjatycką fascynacją, chociaż, dalekim wschodem interesuję się od dawna.

      Usuń
  21. Dokładnie. Ważne, by czasem zastanowić się nad własnym ,,ja'' i swoim postępowaniem :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie trzeba mieć face aby zagłosowac można sie na stronie zarejestrować normalnie i oddać głos ;-) Facebook to druga opcja, ale są 2 ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super blog: zapraszam do mnie : http://purpurowalawenda.blogspot.com/ ( całkiem nowy )

    OdpowiedzUsuń
  24. Oh, ja też bardzo tęsknię za wiosną. Zastanawiam się coraz częściej co z moją przyszłością, za pare tygodni egzamin wybór szkół, a przecież wybór szkoły też zależy o tego kim chcę zostać w przyszłości. Ah, niech ktoś zdecyduje za mnie. Cieszę się, że Ci się podoba na studiach, z tego co wiem, to filozofia jest dość ciężkim przedmiotem, wiec to dodatkowy atut, że się tym fascynujesz i przynosi Ci to więcej frajdy niż problemu! :)GLATT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Decyzja wyboru szkoły jest bardzo trudna, przeważałam ją 2 krotnie, wybierz to co jest najbliższe twemu sercu i tobie, nie kierunek który wybrała mama czy koleżanka, ale że ten jest łatwy, wybierając z sercem, będziesz z przyjemnością tak jak ja uczyła się tego. Co do filozofii to jest kierunek którego nie da się wyuczyć na pamięć, to coś jak matematyką, albo rozumiesz albo nie.

      Usuń
  25. Wielokrotnie spotkałam się z tym, że nie zawsze to dobro do nas wraca. Nie wszyscy ludzie potrafią dobrze odebrać nasze działania i wróci do nas pod postacią czegoś złego. Uwielbiam Twoje refleksje, zmuszają wręcz do napisania czegoś swojego! NO, WIOSNA JEST, w kalendarzu i tutaj. Tylko tego SŁONCA brakuje mi najbardziej! :< GLATT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeń ;) Czekam aż te słońce zaświeci na naszymi głowami również i w przenośni ;)

      Usuń
  26. Też takie najczęściej słucham :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Właściwie to trochę zgadzam się z ową filozofią wschodu, o której wspomniałaś. Myślę, że my sami mamy duży wpływ na swoje życie - więc stwierdzenie "co ma być to będzie" drażni mnie jak mało które :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, w ogóle takie zachowania np: mi się i tak nie uda, albo ja nie mam szczęścia denerwują mnie, trochę wiary w siebie.

      Usuń
    2. Dokładnie. Albo zrzucanie całej winy na "pecha"...

      Usuń
    3. ;)widzę że mamy wiele wspólnego ;)

      Usuń
  28. Zastanowić się nad sobą powinien każdy, zmienić na lepsze też, a przynajmniej spróbować. Wydaje mi się jednak, że prawdziwy rezultat osiągną tylko ludzie wyżej rozwinięci emocjonalnie oraz moralnie, a tych wśród nas coraz mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie, prawda lecz gorzka. Moralność to wielka cnota, której w świecie coraz mniej.

      Usuń
  29. Dzięki za życzenia i nawzajem :) Wybacz, że tak skromnie, ale nie jestem w stanie wymyślić teraz nic kreatywnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie liczy się forma ale sam gest, sam symbol ;) Dziękuję Kochanie.

      Usuń
  30. Też brakuje mi wiosny...
    Dobrze, że ją przywołujesz na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej osób ją przywoła tym szybciej przyjdzie ;))

      Usuń
  31. Dziękuje kochana za życzenia również życze wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  32. Zgadzam się z wnioskiem, że to, co dajemy wraca do nas. Wielokrotnie się o tym przekonałam. I myślę, że to sprawiedliwe, coś w rodzaju prawa Hammurabiego "oko za oko".

    Kochana, Tobie również życzę zdrowych, radosnych, pełnych magii Świąt Wielkanocnych, wyciszenia, rodzinnego ciepła i wielkich pokładów optymizmu w sercu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, historią, religia, filozofia i życie. objawiają tak naprawdę taką samą prawdę.

      Usuń
    2. Dlatego nie ma wątpliwości, że jest prawdziwa :)

      Usuń
  33. to mądre słowa, ale - jak wprowadzić je w życie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo trudna sztuka, lecz nie nie możliwa, zależna od człowieka, od nas samych. Pytanie zapewne znajdzie każdy w swym wnętrzu, w swym sercu.

      Usuń
  34. No właśnie, to jest najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ciekawe to, co piszesz. Chociaż ja z wszelkimi filozofiami jestem na bakier.

    Zapraszam na nową recenzję na http://The-Rockferry.blog.onet.pl (Hurts "Exile").

    Radosnych, rodzinnych świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu, filozofia to umiłowanie mądrości, to życie ;)

      Usuń
  36. fajne ;)
    wbiłabyś, dopiero zaczynam :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Ojej dziękuję Ci bardzo z całego serca ;*. Również życzę zdrowych, spokojnych,pogodnych,rodzinnych świąt Wielkanocnych, pogody ducha oraz mokrego Smigusa Dyngusa.

    OdpowiedzUsuń
  38. JENY ale tu ładnie *.* Zapraszam do siebie ; *
    PS. Obserwuje i liczę na rewanż ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pozwoliłam ukraść sobie bazy :D
    Co do postu. Lubię ludzi, którzy lubią filozofować. Mają oni takie fajne spojrzenie na świat. I zgadzam się... Nienawiść zawsze do nas wraca, ale czasem trudno nie nienawidzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, ja również uwielbiam filozofów ;) i cenie takich ludzi i to bardzo.

      Usuń
  40. Ja się ostatnio zaczytałam w "Świecie Zofii" i nawet zainteresowała mnie tematyka, chociaż o samej filozofii do tej pory wiedziałam tyle co nic. Jak trafię do wybranego liceum, to będę miała szansę mieć ten przedmiot w ramach zajęć uzupełniających. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również o filozofii dowiedziałam się w liceum, na j.p miałam dużo filozofii, przy każdej epoce oprócz literatury poznaje się też sztukę i filozofię, więc tak czy siak poznasz ten fascynujący przedmiot.

      Usuń
  41. Dziękujemy bardzo! ;* I my Tobie także życzymy cudownych, bezpiecznych, rodzinnych, radosnych i spokojnych Świąt, pełnych życzliwości i miłości:)

    OdpowiedzUsuń
  42. Dziękuję za te piękne życzenia.
    Zawsze miło jest takie coś poczytać;)
    Pozostaje mi tylko życzyć "na wzajem" !

    OdpowiedzUsuń
  43. Też tak sądzę, dlatego wzięłam udział w tym konkursie;) Trzeba się trochę napracować, żeby znaleźć odpowiednie obrazki, ale to sama przyjemność;)

    OdpowiedzUsuń
  44. też mam nadzieję, że wkrótce ujrzę wiosnę... zimy mam już powyżej uszu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba długo na nią jeszcze poczekamy, dziś za okenm niemal Syberia ;)

      Usuń
  45. W tym co napisałaś jest dużo prawdy, ale nie da się żyć idealnie. Zawsze kogoś zranimy, a komuś damy szczęście. Choćby niechcący, to zawsze jest jakieś "ale".
    Kultura orientalna to świetna sprawa, szczególnie cenię sobie jej motywy w literaturze w okresie romantyzmu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantyzm to jedna z moich ulubionych epok. Taka fascynująca i tajemnicza oraz nastrojowa, Ciepienia młodego Wertera oraz działa naszego A.Mickiewicza są cudowne, kocham to ich tajemniczą nastrojowość.

      Usuń
  46. dziękuję bardzo za życzenia! :) Tobie również życzę wesołego jajka (i smacznego! :D), mokrego Dyngusa (tylko nie wychodź na dwór :P), mile spędzonych chwil z rodziną i duuużo uśmiechu :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Zapraszam do siebie do ocenienia nowego szablonu

    OdpowiedzUsuń
  48. u mnie tak samo... mój kolega nawet wczoraj w rowie wylądował, co jest dla mnie o tyle dziwne, gdyż jeździ naprawdę dobrze i uważnie. ale nic dziwnego, strasznie się teraz jeździ.

    OdpowiedzUsuń
  49. I oczywiście jeżeli chcesz, to możesz być osobą "nominowaną" do tego konkursu;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja od romantyzmu wolę pozytywizm, a zaczęło się to od lektury Bolesława Prusa pt."Lalka". Świetna książka;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja nie uważam, abym dostawała to na co zasługuję. Czasami jest dobrze, czasami źle. A wiosny to faktycznie brakuje. I to już ile czasu ...

    OdpowiedzUsuń
  52. Filozofia to coś wspaniałego - chciałabym chociaż część tego poznać. Można naprawdę sporo wyciągnąć dla siebie i wyrobić sobie poglądy ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja uwielbiam filozofie... szczególnie te własne :P.
    Nienawidzę ludzi, którzy czekają, aż im manna z nieba spadnie, bo wyznają zasadę "zobaczymy", "okaże się", "co ma być to będzie". No kurde, trzeba mieć jakąkolwiek kontrolę nad swoim życiem, a nie liczyć, że ktoś coś za nas zrobi, a jak nie zrobi, to trudno, tak musiało być.

    OdpowiedzUsuń
  54. U nas filozofia to była jakaś masakra. Wykładowca pieprzył coś od rzeczy, ludzie gadali o wszystkim, co z filozofią niezwiązane, ja rysowałam... sumy w zeszycie. I to był mój pierwszy i ostatni wykład z filo. Przeniosłam się na socjo i to był zły wybór, bo socjologia kończyła się egzaminem, a filozofia pisemną pracą domową, z której każdy dostawał 5. Ale zdolna jestem, zaliczyłam na 4+ i pani profesor osobiście mi pogratulowała, ha!
    Jakbym miała wierzyć w to, że krzywdzę siebie i innych, to rzuciłabym się pod pociąg.

    OdpowiedzUsuń
  55. Nowy post na GLATT!

    OdpowiedzUsuń
  56. W stu procentach zgadzam się z tym, co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję