232.Ogród Dzieciństwa

  grafika Kiedy spaceruje po kolorowym, żywym, rajskim ogrodzie pośród tętniącego życia,  w mej głowie wracają wspomnienia, wspomnienia z ogrodu dzieciństwa, widzę siebie biegającą po kolorowym ogrodzie, widzę beztroskę, szczęście, widzę to czego w tym teraźniejszym  kosmopolitycznym świecie już nie ma. Dzieciństwo jest chyba najwspanialszym okresem życia takim niepowtarzalnym i ulotnym. Dziś patrząc z perspektywy dorosłego już człowieka na współczesny świat dostrzegam, że dzieci w XXI wieku nie mają pełnego dzieciństwa, a raczej nie mają tego co my mieliśmy. W erze technologi i informatyzacji dzieci wolny czas  spędzają za ekranami czy to komputerów czy całodobowych kanałów z bajkami. Gdzieś tam po drodze w tej ewolucji zanikły kontakty z koleżankami z osiedla czy wioski, znikły tętniące życiem ulice, znikła gdzieś ta wyobrażania i pasja. O wszem może nie do końca  wszędzie, ale nie jest tak jak dawniej, my dzieci lat 90 powinnyśmy czuć się szczęśliwi, że dorastaliśmy w tak barwnym okresie przemian i wolności, nie żyliśmy ani w PRL-u anie w erze informatyzacji przynajmniej nie w takiej jak teraz. Nawet  to co kiedyś emitowane było w Telewizji miało jakoś większą wartość: mityczny świat Herkulesa, Xeny, czy Władcy Zwierząt. Trzymający w nacięciu rodem z thrillerów świat Gęsiej Skórki czy Czy boisz się ciemności?. Nawet kreskówki były bardziej moralistyczne niż teraz. Tytuły mogłabym wymieniać godzinami ;) Hobby, pamiętacie wymiany karteczkami ;)) rolki czy walkmany ;) nawet lody gałkowe miały wówczas lepszy smak niż te co dziś. A wakacje to były przygody życia. Dziś pewne wartości po prostu zdewaluowały, niestety to jest skutek postępu cywilizacji. A wy jak wspominacie swoje dzieciństwo? Czego Wam brakuje?

Jejku ostatnio piszę średnio raz na miesiąc, niestety jestem między zaliczeniami  a egzaminami wszystko się kumuluje, na pewne rzeczy nie starcza mi już czasu, a jak mam to wolę spędzać go na świeżym powietrzu na łonie natury. W dodatku czasem wymagam od siebie za dużo. W czerwcu to się już zmieni kochani ;) Na początku Czerwca pojawi się nowy szablon, pracę wkrótce zostaną rozpoczęte ;))  Powodzenia i do napisania.

i k o n y
 
 © © © © 

79 komentarzy:

  1. O tak dokładnie pamiętam wymiany karteczkami, zbieranie liści, szyszek i innych rzeczy z bratem u babci, wymiany i gry pokemonami. Fajne jest to, że chociaż we wspomnieniach możemy powrócić do tych chwil. Gdy byłam dzieckiem chciałam jak najszybciej dorosnąć, teraz dopiero doceniam ten czas beztroski i zabawy :) Kiedyś śnieg to była atrakcja! Godzinami można było zjeżdżać na sankach, ślizgać się na lodzie i lepić przeróżne rzeczy, teraz moją reakcją na śnieg jest jedynie złość, że znowu pada i chodniki będą pełne śniegu.
    Powodzenia na egzaminach, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, kiedyś podobnie jak ty chciałam dorosnąć, dziś wiele bym dała aby znów być dzieckiem ;) a wspomnień nikt nam nie zabierze ;))

      Usuń
  2. Jejku jak ty to dobrze napisałaś. W 100% się z Tobą zgadzam, my żyliśmy w całkiem innym lepszym świecie niż teraz te dzieci i nawet im tego nie zazdroszczę, bo miała lepsze, o wiele lepsze od nich dzieciństwo. Szczerze to brakuje mi wszystkiego z dzieciństwa, a najbardziej to tego że nie trzeba było się niczym przejmować,tylko pełen luz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbierałam się chyba z 3 razy do napisania tego posta, beztroski również mi brak, to chyba największy atrybut dzieciństwa.

      Usuń
  3. ja komputer dostałam w 4 klasie podstawówki i na dodatek nie był u mnie w domu tylko u babci i mogłam z niego korzystać w ograniczony sposób. Komórkę dostałam przed 1 klasą gimnazjum, a dostęp do internetu w 1 klasie gimnazjum. Na złe mi to nie wyszło, wręcz przeciwnie! Bo ja przyanajmiej latałam po dworze aż kopruchy gryzły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) zupełnie jak jak, komputer w 4 kl, internet od 1 gim ;)) i ciesze się z tego, że mogłam się cieszyć dzieciństwem bez tej zbędnej technologi.

      Usuń
  4. Dzieciństwo nie kojarzy mi się jakoś specjalnie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy ma jakieś dobre z tamtego okresu.

      Usuń
  6. Przywiodła mnie tutaj okładka Madonny. Jesteś równie sentymentalna, co ja. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) moja ulubiona okładka Madonny wyraża w 100% mnie dlatego od 3 lat jest moim avatarem ;)

      Usuń
  7. Mnie brakuje wartościowych programów muzycznych i letnich wakacji na wsi z przyjaciółką od serca, jak to się wtedy mówiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tych wakacji na wsi szczerze to i mi brakuje, dosłownie całe wakacje przesiedziałam niegdyś u dziadków na wsi, było cudownie i magicznie jak w romantycznej balladzie ;)

      Usuń
    2. U mnie to był szał ciał, bo dobrały się dwie wariatki :D

      Usuń
  8. A podobno Warszawa jest taka nijaka ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku chcę dokładnie zwiedzić te miasto mam tylko niecałe 100 km, a przyznam rzadko tam bywałam i nigdy dokładne nie zwiedziłam tego miasta, warszawa daje duże możliwości co do kariery zawodowej, nie od dziś wiadomo że tam pensje są nawet 3 razy wyższe od tych z reszty polski.

      Usuń
  9. Powiedzmy, że się staram z różną skutecznością jednak ;) Ja ostatnio miałam aż za dużo wolnego czasu, gdyż aż trzy tygodnie i się na nic nie robiłam za wsze czasy ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)Twój blog jest bardzo utylitarny ;) wkrótce będę tworzyła nowy szablon, więc na pewno mi dużo pomoże przy nim ;)

      Usuń
  10. powodzenia na tych wszystkich egzaminach, trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pisząc i ucząc się będę myślała o was, to na pewno doda mi sił.

      Usuń
  11. Oj tak, dzieciństwo to były piękne czasy! Mi się najbardziej wryła w pamięć moja podstawówka i nasza zgrana paczka, jak graliśmy w dwa ognie, chodziliśmy codziennie do szkoły, wymienialiśmy się karteczkami, wspólnie robiliśmy róże projekty:) To był wspaniały okres, beztroski, zabawy, ale i obowiązków. Teraz dzieci mają trudniej, wiele zabaw i gier przeniosło się w świat wirtualny, brak dobrych kontaktów, nie widać dzieciaków na podwórkach.
    Życzę powodzenia z zaliczeniami i na sesji! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, świat wirtualny nigdy nie zastąpi tego prawdziwego, widać że ludziom zawłaszcza młodym trudniej dziś się jest kontaktować.

      Usuń
    2. Dokładnie! Nie mówię że komputer to zło, ale najważniejszy jest kontakt z drugim człowiekiem.

      Usuń
  12. Mam wrażenie, że nasze pokolenie będzie to samo mówić następnym dzieciom. Chyba taka mentalność, mamy sentyment do tego, co my mieliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sentyment zawsze zostaje, trzeba też być ostrożnym w ocenie.

      Usuń
  13. powodzenia życzę ;d

    http://taughtmelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowicie opisane, ja załapałam się jeszcze na dzieciństwo bez komputerów :) Dziś uważam, tak samo jak Ty, że dzieciństwo było najlepszym okresem życia! :) Powodzenia w zaliczeniach!
    zapraszam do mnie na bloga na konkurs: http://onceethought.blogspot.com/2013/05/konkurs.html można też zaobserwować, będzie mi bardzo miło!:*

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, Gęsia skórka, Flinstonowie czy stare odcinki Toma i Jerry'ego. To były bajki. Wspaniały Disney. A teraz to tylko strzelaniny, roboty... Nie zamieniłabym mojego dzieciństwa na żadne inne i ogromnie się cieszę, że nie miałam dosyć długo komputera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się z tego cieszę, teraz jakaś Hana M rządzi Disneye;))

      Usuń
    2. Sam Disney się chyba w grobie przewraca...

      Usuń
  16. jej, jak ja tęsknię za dzieciństwem! współczuję tym współczesnym dzieciakom... nie mają w ogóle dzieciństwa. szkoda mi ich, naprawdę.
    ale i tak chyba najgorszy jest problem demoralizacji wśród dzieci. ostatnio siedzę sobie na niemieckim, a tu jacyś trzecioklasiści (podstawówka, oczywiście) przychodzą sobie do nas na boisko szkolne (do liceum!) pograć w piłkę. niby nic w tym złego, ale przychodzą z... papierosami. to już jest niesmaczne po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten aspekt współczesnego dzieciństwa też mnie wkurza, w ogóle nie lubię jak dorośli palą, a co mowa dzieci, oni myślę że papieros to atrybut dorosłości, szkoda że mają takie wąskie horyzonty, jest raczej odwrotnie. Papieros to atrybut dziecięcej głupoty.

      Usuń
  17. Pamiętam moje dzieciństwo, nie przesiąknięte jeszcze komputerem. Biegało się po dworze, czytało książki, było się ciekawym świata. A teraz wszystko się zmienia...

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeej w 100% się zgadzam ;)
    Dzieciństwo ... Zbieranie i suszenie liści, robienie bukietów, wianków, wymiany karteczkami itp ;)
    Miło czasem powspominać *.*

    OdpowiedzUsuń
  19. Gorzej jak te dobre przesłaniają te złe.

    Mnie jakoś do Warszawy nie ciągnie i zdecydowanie wolę swoje zacisze. Może i pensje w Warszawie są wyższe, ale za to wszystko jest droższe niż w innych rejonach Polski, więc wychodzi na zero :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem i tak bywa, a ja chciałabym kiedyś znaleźć się w tym mieście ;)

      Usuń
  20. No tak, czasu ciągle brakuje... a tyle rzeczy jest do zrobienia. Mam nadzieję, że wszystko pozaliczasz i wrócisz na dobre i na częstsze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, myślami jestem już powoli w wakacjach ;)

      Usuń
    2. ja chyba od zawsze myslami bylam na wakacjach :D

      Usuń
  21. Faktycznie dużo się pozmieniało..patrząc na moje dzieciństwo, a dzieciństwo mojej przyjaciółki siedmioletniej siostry mogę stwierdzić, żę bardzo dużo się różni od mojego beztroskiego, czasami szalonego dzieciństwa. Dla niej ważne jest czy koleżanka odpisze jej na smsa, a dla mnie w jej wieku były najważniejsze spędzanie czasu z rówieśnikami albo dziećmi staszymi ode mnie. Cieszę się, że dorastałam w realnych przyjaźniach, a nie tych komputerowym.Jest teraz co wspominać chociaż, te wieczorne podchody z dużą grupą albo podwórkowe "zawody" w siatkówkę :)

    Powodzenia na egzamianach !

    OdpowiedzUsuń
  22. To Tobie powodzenia i miło znowu widzieć u Ciebie notkę :) Od razu uśmiechnęłam się jak przeczytałam o wymienianiu się karteczkami :P Wydaje mi się nawet, że mam ich resztki gdzieś tutaj w biurku... Etap gdy skończyłam je kolekcjonować i oddawałam młodszym koleżankom, gdyż zależało im na tym by je mieć, był jakimś przejawem dojrzewania. A teraz? Kolejne przejawy to prawo jazdy, matura, potem sesje.Tęsknię za czasami gdy było tak beztrosko. I ciężko mi chyba nawet ocenić czego dzisiaj nie mają dzieci XXI w. My z przełomu możemy jeszcze doświadczyć tego, że nie wszyscy obsługują m.in. komputer, a u nich coś zupełnie innego :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)) Ja chyba mam gdzieś na strychu jeszcze ze 2 segregatory ich jeszcze ;) nich żyje wiek XX ;))

      Usuń
    2. Niech żyje! :D
      I ja też chcę takiego lata! Z dnia na dzień czekam aż się w końcu coś polepszy, a tu nic :/ No przynajmniej na alkoholu na studiach sobie oszczędzę, bo nie piję :P Dziękuję, a Tobie niech jak najszybciej miną te 3 tygodnie :)

      Usuń
  23. Cześć ♥
    Z tej strony redakcja Katalogu Grafików.
    Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w konkursie na szablon wakacyjny. Szczegóły znajdziesz tutaj:

    http://katalog-grafikow.blogspot.com/2013/05/konkurs_26.html

    Wspaniała zabawa gwarantowana. Serdecznie zapraszamy jeżeli jesteś zainteresowaną osobą :)
    Venice i Frambuesa ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jestem zajęta sesją, może po niej znajdę czas i się zgłoszę, przemyśle to jeszcze, konkurs zapowiada się ciekawie ;)

      Usuń
  24. masz stuprocentową rację! szczerze się przyznam, że sama kiedyś sobie popalałam, więc po części rozumiem te dzieciaki, ich tok myślenia i w ogóle... jednak rozumiem tych gimnazjalistów, którzy wchodzą w trudny wiek i pod wpływem rówieśników zaczynają to robić, chcąc się przypodobać. za to nie rozumiem już kompletnie toku myślenia palących dzieciaków z podstawówki. ja w ich wieku ledwo wiedziałam, co to jest papieros! chociaż może nie należy tu winić ich, a rodziców... te dzieciaki pewnie nawet za dobrze nie wiedzą, co zawiera w sobie taki papieros i jakie to może mieć skutki. granica "dorastania" drastycznie spada w dół, to aż przerażające :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie to w gimnazjum dzieje się najgorzej, rodzicie czasem nie chcą widzieć co robią ich dzieci, a powinni, w końcu wychowanie to nie tylko nakazy i zakazy. Z tą granicą jest jak mówiłaś, jestem ciekawa jak niską się jeszcze zniży.

      Usuń
  25. Wybieram, w sumie już wybrałam to szczęście, ale wiem że nigdy nie ma łatwo. Wiem, że będzie dobrze. Nie chce zamieniać tego szczęścia na coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  26. Też się cieszę, że przyszło przeżywać właśnie w takich, a nie innych czasach. Jak patrzę na to, jak spędza czas mój młodszy brat, to zaczynam się bać, co będzie w przyszłości z kolejnymi pokoleniami...

    OdpowiedzUsuń
  27. To prawda, dziś nie ma tego, co było kiedyś. Tęsknię do dzieciństwa, naprawdę. Bardzo brakuje mi tego wszystkiego! ;(
    Dziękuję za komentarz Kochanie ;*

    PSco to jest vanitas? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co Kochanie ;))

      Vanitas to motyw przemijalności, kruchości ludzkiego życia, to także w pewnym stopniu pojęcie filozoficzne określające ten motyw, w pierwszej klasie liceum pewnie się już z nim zatchniesz przy omawianiu księgi Koheleta.

      Usuń
  28. Zupełnie się z Tobą zgadzam! O boru, ja mam jeszcze gdzieś cały plik karteczek - jestem zbyt sentymentalna, by je wyrzucić, a bajki, kreskówki - często wchodzę grzecznie na yt i szukam jakiś staroci, co by sobie humor poprawić i uświadomić, że te piękne czasy minęły;) "Gęsia skórka" - to ten pies, co miał te... świecące oczy? A ta muzyka! Nigdy nie obejrzałam żadnego odcinka, przerażał mnie narrator, przerażało mnie wszystko, co tam było xD Właśnie, trzeba by jakiś odcinek obejrzeć, by zobaczyć, czego się bałam, nawet tego dobrze nie znając :D Przez Ciebie będę teraz rozmyślać o tym... Czuję się tak jakoś, tak jak relikt pewnych czasów. Teraz tylko bać się, co przyniesie przyszłość, może dzieci już w ogóle nie będą wychodzić z domów? To, by było straszne.

    OdpowiedzUsuń
  29. aż boję się pomyśleć, jak nisko... niedługo strach będzie dzieci do piaskownicy puścić o.O
    niech te ciemne chmury odejdą... też potrzebuję słońca! i to w sensie metaforycznym, i dosłownym ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przyznaję Ci całkowitą rację! A pamietasz KAPSLE? :) Teraz mam 16 lat i chętnie bym wyszła na spacer z kimś czy coś. Ale wszyscy są tak bardzo zajęci, bo oglądają seriale, grają w gry, że te prawdziwe kontakty zanikają. Kiedyś po prostu szło się do kogoś. Teraz trzeba się z nim telefoniczne umowić. Za przeproszeniem żal .. ściska.
    ...
    Nowy post! - http://glatt.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ehh, karteczki, to były czasy...

    Do dzisiaj mam segregator pełen tego syfu. Aż łezka się kręci w oku na samą myśl, że czas beztroskiego życia tak szybko przeminął.

    OdpowiedzUsuń
  32. Cześć! Milo mi poinformować, że na GLATT pojawił sie nowy post i serdecznie Ciebie na niego zapraszam! :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Pobrałam bazy z postu nr 230 na bloga faith-is-everything.blogspot.com. Credit dodam jak tylko ich użyję.
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapraszam na odświeżony blog http://terra-nova-story.blogspot.com/ za niedługo pojawi się kolejny rozdział oraz zapowiedź powstającego bloga o niezwykłym uczuciu piosenkarza i Rudej dziewczyny och miłość kwitnie tego lata

    OdpowiedzUsuń
  35. O tak! najlepsza kreskówka pod słońcem - Atomówki! małogowe zbieranie karteczek do segregatora, coś pięknego! tatuaże w gumach do żucia, metal tazzo albo pokemony,gra w gumę, skakanie na skakance, podchody <3 dziś dzieci chyba już nie wiedzą co to jest.

    OdpowiedzUsuń
  36. umiesz robic szablony?

    OdpowiedzUsuń
  37. Wszystko przez zbędne przesiadywanie ludzi na Twarzoksiążce.

    OdpowiedzUsuń
  38. Witaj,
    z tej strony redakcja Katalogu grafików.

    Chcieliśmy poinformować o gali rozdania certyfikatów Graphic Award 2013. Więcej znajdziesz pod adresem:

    graphic-award-2013.blogspot.com

    Serdecznie zapraszamy!

    OdpowiedzUsuń
  39. Wiele dziewczyn tak ma, że na sporcie się nie zna, ale fascynacja danym sportowcem jest ogromna. No cóż, nie każdy kocha piłkę nożną;)

    OdpowiedzUsuń
  40. [ SPAM ] Zapraszamy na nowo powstały Spis graficzny.

    http://spis-graficzny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. [ SPAM ] Zapraszamy na nowo powstały Spis graficzny.

    http://spis-graficzny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie wiem, czy bierzesz udział w tagach, ale nominowałyśmy Cię :) Jeśli masz ochotę odpowiedzieć to zapraszamy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję